lauantai 28. helmikuuta 2015

Eläkeläismummo ja moottoripyörä

Kuopus sanoi minulle blogin nimen olevan vähän huono, kun mummosta tulee mieleen kukkahattutäti, joka neuvoo kaikkia, valittaa kaikesta ja on aina oikeassa ja vähän vanhalta ihmiseltäkin se kuullostaa.  Jos mummo nimellä kertoo jostain, ei sitä oteta ihan tosissaan.
Niinpä.  Näin sitä moni ajatteleekin. Mutta mummohan voi olla jo alle neljäkymppisenäkin, jos on aikaansaavaa tyyppiä.  Itse harmittelin, kun ennätin täyttää viisikymmentä ennen mummoksi tuloa.  Olen jo aiemmin kirjoittanut siitä, miten ylpeä olen mummo nimestä ja jos joku ei siksi ota minua tosissaan, niin olkoon sitten.  Vaikka täytyy myöntää, että itse vierastan sanoa, että olen eläkkeellä.  Mielelläni lisään siihen työkyvyttömyyseläkkeellä, jottei se kuullostaisi niin pahalta.  Toisaalta kuka se nyt määrittää millainen mummo tai eläkeläinen saa olla.  Eläkeläinen voi olla jo juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut nuori, joka on työkyvytön.  Mummot pukeutuvatkin nykyisin nuorekkaasti, harrastavat samoja asioita kuin nuoret ja ovat netin ansiosta ajan tasalla maailman menosta.  Tällä mummollakin odottaa moottoripyörä telttakatoksessa, ajokortti on jo, ensi kesänä opettelen ajamaan, kun nuoruuden kokemuksista on niin kauan jo, voi sitten tällä kertaa mennä vaikka moottoripyörällä Ilosaarirockin Sulo-klubille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti